Związek między morale a nowymi pomysłami

Menedżer wysokiej jakości wie, że najlepszym sposobem na wydobycie ze swoich pracowników tego, co najlepsze, jest skupienie się na morale.

Morale znajduje się w centrum wszystkiego, co wiąże się z sukcesem. Kiedy pracownicy czują się dobrze i są doceniani, zawsze będą pracować ciężej i poświęcać więcej czasu i myśli na wykonanie zadania. Oczywiście, jeśli pracownicy czują się zapomniani, niedowartościowani i jakby się nie liczyli, czy będą chcieli dać z siebie wszystko dla firmy? Wcale nie! W takim przypadku zrobią zaledwie minimum, aby przetrwać dzień i odebrać pensję na koniec miesiąca.

Skupienie się na ludziach siedzących za biurkiem to najlepszy sposób na zapewnienie sukcesu firmy, i nie musi to być wcale bardziej skomplikowane. Gdy morale są wysokie, firma jest bardziej produktywna, a co za tym idzie - bardziej dochodowa.

Zapoznaj się z tą przydatną infografiką, która pokazuje, dlaczego morale mają tak duże znaczenie dla firmy.

Źródło: www.justworks.com/blog/how-employee-motivation-make-break-company-infographics

Dzielenie biura za pomocą ścianek działowych i oczekiwanie, że każdy będzie wykonywał swoją pracę bez jakiejkolwiek współpracy czy współdecydowania o roli, po prostu zrazi do siebie pracowników i spowoduje nawał nicości. Z drugiej strony, umożliwienie pracownikom współpracy przy krzesłach w sali konferencyjnej i poproszenie o pomysły prawdopodobnie będzie miało bardzo korzystny wpływ na morale.

Jak na ironię, kiedy koncentrujesz się na podnoszeniu morale, zachęcasz do nowych pomysłów, a kiedy prosisz o nowe pomysły, podnosisz morale. To wspaniała podwójna kombinacja, która nie pozwala na przegraną!

Spójrz na to w ten sposób: jeśli przełożony pyta Cię o zdanie, jak się wtedy czujesz? Czujesz, że Twoje zdanie jest cenione i że Twój przełożony chce usłyszeć Twoje sugestie, jak zmienić coś w Twoim otoczeniu, prawda? Może to być Twoja opinia na temat nowych mebli biurowych lub czegoś zupełnie innego.

Co więcej, poczujesz się pełen nowych pomysłów, ponieważ ta iskra w tobie została zapalona. Nagle poczujesz się doceniony, jakbyś liczył się bardziej niż liczba, a Twój wkład będzie miał znaczenie. Wszyscy chcemy być częścią czegoś wielkiego, a prosząc pracowników o wkład, umożliwiasz im dostęp do tego pozytywnego czynnika. Już sam ten prosty fakt zwiększa morale.

Z drugiej strony, gdy morale jest wysokie, pracownicy w naturalny sposób zgłaszają więcej pomysłów, siedząc wygodnie w swoich ergonomicznych fotelach. Ludzie, którzy czują się dobrze, są pełni pomysłów i sugestii, a fakt, że czują się doceniani, oznacza, że mogą mówić o swoich pomysłach bez obawy, że zostaną zestrzeleni. Na przykład, jeśli zastanawiasz się nad remontem biura, zapytaj pracowników, co o tym sądzą, aby poczuli się zaangażowani, a ich sugestie mogły być wzięte pod uwagę.

Żadna z tych rzeczy nie jest szkodliwa dla firmy, a wręcz przeciwnie - jest bardzo pozytywna! Jak można na tym stracić, mając tyle nowych pomysłów do przeanalizowania? Oczywiście, nie każdy z nich zostanie zrealizowany, a kiedy tak się stanie, musisz jasno powiedzieć, że nie jest to odzwierciedleniem standardu propozycji, ale po prostu nie jest to odpowiednia propozycja w tym momencie. Nie oznacza to jednak, że w przyszłości nie będzie można do niej powrócić.

Informowanie pracowników, pozwalanie im na zgłaszanie sugestii oraz uświadamianie im, że ich pomysły są cenione i że będą traktowane poważnie, ma zasadnicze znaczenie dla podniesienia morale i zapewnienia sukcesu i rentowności firmy.

Kierownictwo nie ma wszystkich pomysłów na świecie! Jeden z pracowników biurowych może mieć mnóstwo pomysłów, które zmienią oblicze firmy. Jeśli nie zapytasz, nigdy nie uzyskasz dostępu do banku nowych pomysłów, które mogą zmienić wszystko na lepsze!