Urządzenie wielofunkcyjne DO BIURA – JAK WYBRAĆ?

Urządzenia wielofunkcyjne w biurach muszą charakteryzować się lepszą wytrzymałością niż zwykła kserokopiarka. Przede wszystkim narażone są one między innymi na intensywną eksploatację, mogą też szybciej ulegać awariom. Czym więc kierować się przy wyborze doskonałego urządzenia do biura.  (https://lobos.pl/urzadzenia-wielofunkcyjne-a4,cat301329.html)

Laserowa czy atramentowa?

To podstawowe pytanie, które każdy klient musi sobie zadać. Zainteresowany zakupem drukarki czy urządzenia wielofunkcyjnego dla użytku indywidualnego. W przypadku firm wybór zostaje bardzo zawężony. W biurach stosuje się praktycznie tylko te najbardziej wydajne laserowe sprzęty, które będą nam pozwalać drukować kilka tysięcy kartek dziennie. Kupno drukarki atramentowej będzie się opłacać wyłącznie w przypadku małych firm, w których na co dzień nie będzie się używać sprzętu zbyt często. Wystawia się niewiele faktur, oraz nie mają dużych potrzeb, gdy chodzi o skanowanie dokumentów. Pozostałe firmy wybierają już sprzęt wydajny dobrej jakości.

Szybkość druku w drukarkach wielofunkcyjnych

Niezwykle istotnym czynnikiem, na który trzeba zwracać uwagę to między innymi wydajność sprzętu oraz szybkość drukowania pojedynczej strony. Czas to pieniądz, a w przypadku biura często konieczne jest błyskawiczne drukowanie dokumentów. Warto sprawdzić również średni czas nagrzewania urządzenia a wiec ten okres jaki upłynie od momentu włączenia urządzenia do rozpoczęcia drukowania. Liczy się również rozdzielczość kopiowania oraz opcja drukowania wielokrotnego czy też obustronnego co ograniczy wydatki na papier.

Bezawaryjna drukarka

Funkcjonalność w urządzeniach wielofunkcyjnych

Do prawidłowego funkcjonowania biura potrzeba już nie tylko wydajnej drukarki, ale także doskonałej jakości skanera, ksera czy też faxu. Im więcej funkcji łączy w sobie jedno urządzenie tym zdecydowanie lepiej. Wybierając sprzęt sprawdźmy jakie tryby skanowania nam umożliwia. Ważny jest także czas skanowania w kolorze oraz w czerni. Większość kopiarek ma również funkcję faxu, dzięki czemu będzie można szybko przesyłać faktury, zamówienia oraz inne dokumenty. Otrzymają korespondencje można szybko zeskanować i przesłać do systemu, który będzie tworzyć wirtualny obieg dokumentów. Skupienie wielu funkcji w jednym urządzeniu sprawi, że będzie można oszczędzać czas, który będzie można poświęcać na wydajną pracę.

Koszty eksploatacji urządzeń wielofunkcyjnych

Najważniejszym czynnikiem, który bierze pod uwagę każda firma będzie wykorzystywać kopiarkę do codziennej pracy. Nie będzie chodzić wyłącznie o naprawdę bębna czy też konserwację elementów, które ulegać będą zniszczeniu. Przy codziennym użytkowaniu liczą się bardzo często tonery czy też zamienniki.