Jakie są Twoje obowiązki jako pracownika związane z włączaniem społecznym?

Wszyscy słyszeliśmy o różnorodności i równości w miejscu pracy, ale co z byciem inkluzywnym? Czy wiesz, co to znaczy i czy wiesz, jakie są Twoje obowiązki jako pracownika w miejscu pracy?

Inkluzywność oznacza po prostu traktowanie wszystkich osób w zespole na równi. Oznacza to akceptowanie różnic, ale nie wskazywanie ich, traktowanie wszystkich w ten sam sposób, pozwalanie, by każdy mógł zostać wysłuchany ze swojego biurka lub z sali konferencyjnej, oraz zapewnianie wszystkim takich samych możliwości.

Zapoznaj się z tą infografiką, która upraszcza kwestię integracji w łatwych do zrozumienia częściach, obejmujących całe miejsce pracy.

Źródło: www.discoverm3.com/blog/2018/12/7/how-to-establish-and-inclusive-work-culture

Jak widać, inkluzywność może wydawać się trudnym do zrozumienia terminem, ale wszystko sprowadza się do równości i zapewnienia, że każdy jest doceniany. Smutne jest to, że w dzisiejszych czasach nie powinniśmy nawet mieć takiego pojęcia, bo przecież traktowanie wszystkich tak samo powinno być czymś oczywistym?

Obowiązki w pracy

Jako pracownik, Twoje obowiązki w zakresie integracji są dość proste - nie wskazuj różnic, traktuj wszystkich, z którymi pracujesz tak samo i nie odróżniaj jednego pracownika od drugiego. Na przykład, jeśli siedzicie przy krzesłach w sali konferencyjnej i omawiacie jakiś problem lub prowadzicie burzę mózgów, pozwól wszystkim mówić, poświęcając im tyle samo czasu i uwagi.

Nie stawiaj metaforycznych przegród między sobą a innymi pracownikami tylko dlatego, że się od nich różnią, i nie traktuj nikogo inaczej. Wszyscy jesteśmy równi i wszyscy powinniśmy być tak traktowani.

Oczywiście, jako uczciwy człowiek i tak będziesz to robić, ale takie są Twoje obowiązki w biurze, niezależnie od tego, jaki jest układ siedzeń w biurze. Jeśli pracujesz w biurze na planie otwartym, oznacza to, że w ciągu dnia będziesz mieć kontakt z wieloma różnymi współpracownikami i chociaż możesz nie dogadywać się towarzysko z każdym z nich, nie powinno to wchodzić w grę. Powinieneś odstawić na bok swoją towarzyską stronę i traktować wszystkich w środowisku pracy tak, jakby mieli równe szanse.

W ten sposób wszyscy w biurze będą zadowoleni i skoncentrowani, co zwiększy wydajność i sprawi, że biuro stanie się przyjemnym i wesołym miejscem pracy. Odwrotną stroną tej sytuacji jest pomieszczenie pełne niezadowolonych pracowników, niska produktywność, niska rentowność i w rezultacie upadek firmy. Możesz myśleć, że rentowność nie jest Twoim problemem jako pracownika i że tym powinno zająć się kierownictwo, ale spójrzmy prawdzie w oczy, jeśli firma nie radzi sobie dobrze, jak może płacić swoim pracownikom?

W interesie wszystkich leży równe traktowanie wszystkich, skupienie się na wykonywaniu jak najlepszej pracy dla firmy i współdziałanie jako jeden duży, szczęśliwy zespół, aby dążyć do rozwoju jako całości.

Wszystko to wiąże się bardzo ściśle z równością i różnorodnością, ale wszystkie te aspekty sprowadzają się do tego samego. O ile różnorodność może polegać na uznawaniu różnic i celebrowaniu ich, o tyle inkluzywność polega na uznawaniu ich, ale także na upewnieniu się, że nie wpływają one na możliwości, jakie dana osoba ma w miejscu pracy. Różnice nie czynią kogoś mniej zdolnym do wykonywania danej pracy, a w niektórych przypadkach mogą uczynić go bardziej zdolnym! O wiele lepiej jest traktować wszystkich równo, dbając o to, by morale było wysokie, a awanse i tym podobne rzeczy były sprawiedliwie przyznawane ze względu na umiejętności i wyniki pracy, a nie z innych powodów.

Jako pracownicy, siedzący przy biurku i zajmujący się swoimi codziennymi sprawami, powinniście być po prostu dobrymi ludźmi. Oznacza to pracę z różnymi ludźmi w ciągu dnia, na równych i sprawiedliwych zasadach.