Co to jest Mentor?

Jeśli chodzi o pomoc nowym członkom personelu lub mniej doświadczonym pracownikom, doskonałym rozwiązaniem jest mentoring.
Może to być po prostu siedzenie na kanapie w biurze i rozmowa o tym, jak się sprawy mają, lub pełne szkolenie i możliwości rozwoju.

Po pierwsze, czym dokładnie jest mentor?

Upraszczając, mentor to ktoś, kto ma bogate doświadczenie i oferuje porady osobom, które dopiero zaczynają lub są nowe w danym zadaniu. Może to być umowa typu "shadowing" lub po prostu rozmowa w celu uzyskania porady w razie potrzeby.

Dla niektórych pracowników oferowanie mentoringu może stanowić różnicę między sukcesem a porażką, a także może pomóc im rozwinąć pewność siebie, aby mogli wypowiadać się w ważnych kwestiach przy krzesłach w sali posiedzeń zarządu.

Aby poznać kilka innych powodów, dla których mentoring to świetny pomysł, obejrzyj ten przydatny film.

Mentorem nie musi być osoba na stanowisku kierowniczym, siedząca przy profesjonalnym biurku - może nim być po prostu kolega, który już to robił.

Czy pracowałeś już z programami mentorskimi?