Urządzenie wielofunkcyjne do biura.

W każdej firmie potrzebny jest faks, ksero, drukarka czy skaner. Urządzenia te pojedynczo zajmują dużo miejsca, a obsługa sporo czasu w pracy, jednak można je wszystkie zastąpić jednym urządzeniem wielofunkcyjnym. Producenci przygotowali nam bardzo bogatą ofertę urządzeń wielofunkcyjnych, które cały czas zaskakują sowimi nowymi funkcjami i zastosowaniem ułatwiającym pracę w biurze. urządzenia wielofunkcyjne można podzielić tak samo jak drukarki ze względu na moduł drukujący, czyli na urządzenia laserowe oraz takie, które stosują wydruk atramentowy.  (https://lobos.pl/urzadzenia-wielofunkcyjne-a4,cat301329.html)

Zakup kontrolowany

Ta jaką wersję urządzenia wybierzemy, w dużej mierze będzie miało wpływ na pracę całego biura oraz na dokumenty przez niego wytwarzane. Jednak wybór nie od raz jest prosty i oczywisty, wcześniej należy sprawdzić kilka parametrów, w tym przewidywane miesięczne obciążenie urządzenia, wymagana szybkość wydruku oraz koszty związane z eksploatacją. Ceny urządzeń wielofunkcyjnych są bardzo zróżnicowane, zależą od wielu czynników, ale ogólnie można stwierdzić, że modele z modułem atramentowym są znacznie tańsze w zakupie.

Jakość wydruku

Drukarka atramentowa

Urządzenie z drukarką atramentową znakomicie sprawdzi się w małych firmach, gdzie liczą się koszty inwestycji, a wydrukować będzie można zarówno dokumenty tekstowe, jak i zdjęcia. W takich urządzeniach można z powodzeniem drukować zdjęcia kolorowe lub czarno – białe na papierze fotograficznym, co z pewnością przyda się w wielu agencjach reklamowych zaczynających swoją działalność. Zazwyczaj takie modele urządzeń wielofunkcyjnych maja wbudowane czytniki kart pamięci oraz porty USB. Koszty zakupu zaczynają się już od 150 złotych, ale warto sprawdzić przed zakupem dalsze koszty eksploatacji tuszy i elementów zastępczych.

Urządzenia wielofunkcyjne laserowe

Urządzenia wielofunkcyjne laserowe kosztują więcej, ale można już kupić dobry sprzęt za 400-500 złotych. Urządzenia laserowe są znacznie wytrzymalsze i wydajniejsze w pracy, gdzie wykonuje się tysiące stron wydruku miesięcznie. Najwięcej na rynku znajdziemy urządzeń skupiających trzy funkcje – kopiarki, drukarki i skanera, ale są także takie które dysponują dodatkowo funkcją skanera.